Een klant die de rekening voor een reparatie niet betaalt. Het is van alle tijden, maar nu gebeurt het helaas nog wat vaker. Geen zorgen. In dit soort gevallen staan we je bij, óók als je geen bedrijfsrechtsbijstandverzekering hebt. Zo ben je verzekerd van betaalde rekeningen.
Heeft jouw klant na twee aanmaningen nog steeds niet betaald? Dan kun je op onze hulp rekenen. Volg deze drie stappen om zo snel mogelijk je nota’s te innen.
1. Bereken de incassokosten
Ga naar de incassokostencalculator. Deze rekent voor je uit hoeveel verplichte incassokosten je de betreffende klant in rekening moet brengen.
2. Stuur onze voorbeeldbrief
Een particuliere klant stuur je eerst een Wet Incasso Kosten (WIK)-brief. Daarvoor kun je onze voorbeeld brief (Word) gebruiken. Hierin vermeld je de verplichte incassokosten die je in stap 1 hebt berekend. Maar let op! Je mag de alinea’s ’14 dagen’ en ‘incassokosten en rente’ niet aanpassen. Die alinea’s verwoorden namelijk de wettelijke verplichtingen van jouw klant. Je mag de informatie in die alinea’s wel aanvullen. Heb je te maken met een organisatie? Dan stuur je deze brief (Word).
3. Vraag incassobijstand aan
Heb je na twee weken nog steeds geen reactie, en is de vordering hoger dan € 450,-? Vraag dan incassobijstand aan via mijnOndernemersportaal. Je betaalt hiervoor geen extra kosten, omdat dit onder je bedrijfsrechtsbijstandverzekering valt. Als je niet zeker weet of je verzekerd bent, kijk dan even in je persoonlijke productoverzicht op mijnOndernemersportaal.
Niet verzekerd voor incassobijstand?
Geen probleem, ook dan helpen we je verder. Op de website van GGN, onze vaste partner voor incassozaken, kan je heel eenvoudig je opdracht indienen. Hieraan zijn wél kosten verbonden. Die vind je terug op de website.
Rechtshulp nodig? Wij helpen je verder!
Bij ons bepaal jij hoe je voor rechtshulp wilt betalen. Wil je hier een bedrijfsrechtsverzekering voor afsluiten, een vast bedrag betalen als je hulp nodig hebt, per uur betalen of liever een abonnement afsluiten? Bij ons kan het allemaal!
Ook interessant
Actueel
- Bovemij en Bosch Car Service zetten de volgende stap in de samenwerking.
- Ons meest complete ontzorgingspakket op het gebied van verzuim & zorg
- 5 misvattingen over Voorraadfinanciering
- Stappenplan voor het maken van een Risico Inventarisatie- en Evaluatie
- 100 dagen bij Bovemij: Een inkijkje in de visie en plannen van schade-manager Mireille