Sven (33) “Voorheen was Bovemij een typische verzekeraar, nu zijn er allerlei diensten bijgekomen – kijk alleen al naar onze online platforms als viaBOVAG.nl en viaBovemij.nl”


Sven Joosten (33) is propositiemarketeer bij Bovemij

“In 2022 begon ik in deze rol bij Bovemij, maar ik ken het bedrijf al veel langer. Mijn moeder werkte namelijk jarenlang op de administratieafdeling. Als kind kreeg ik daar op inhoudelijk vlak weinig van mee, maar bij familiedagen en andere activiteiten was ik altijd present. Ik ben zelfs nog in het tijdelijke pand aan het Keizer Karelplein geweest én herinner me de verhalen over de opening van het pand aan het Takenhofplein. Om maar niet te spreken over alle spullen die mijn moeder mee naar huis kreeg, zoals pennen en paperassen met daarop het logo van Bovemij.

De appel valt niet ver van de boom, zou je dus denken. Toch kwam ik in eerste instantie ‘per ongeluk’ bij Bovemij terecht. Ik studeerde en zocht een bijbaan via een uitzendbureau, waarna ik aan de slag kon bij Polis Direct. Bleek dat een onderdeel van Bovemij te zijn – het belletje ging rinkelen toen ik voor het kantoorpand stond. Mijn moeder werkte er destijds ook nog, al kwamen we weinig met elkaar in aanraking. Behalve op personeelsfeestjes dan, haha.

Na mijn studie ging ik eerst elders aan de slag, maar inmiddels ben ik terug op het vertrouwde nest. In mijn huidige functie kijk ik naar ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche, welke diensten daarbij aansluiten en wat klanten en consumenten daaraan kunnen hebben. Op dit moment werken we bijvoorbeeld nauw samen met BOVAG en Stichting 100% Onderhouden aan een online register, dat autobedrijven helpt om de onderhoudshistorie van een auto in te zien. Niet alleen waardevol voor onze klanten, maar ook voor consumenten – zij zien welk onderhoud er is gedaan en kunnen dat meenemen op het moment dat ze hun auto willen laten onderhouden. Het mes snijdt dus aan meerdere kanten. De ontwikkeling van dit product is nog in volle gang, dus we weten nog niet zeker of het er komt, maar interessant is het wel.

Hoewel mijn moeder niet meer bij Bovemij werkt, praten we er nog geregeld over – genoeg collega’s die ze nog kent. Wel merkt ze uit mijn verhalen dat het een heel ander bedrijf is geworden. Voorheen was Bovemij een typische verzekeraar, nu zijn er allerlei diensten bijgekomen – kijk alleen al naar onze online platforms als viaBOVAG.nl en viaBovemij.nl. Waar zij dus heeft bijgedragen aan het verleden van Bovemij, werk ik aan de toekomst – die symboliek vind ik mooi.

Hoe die toekomst er dan uitziet? Er gaat sowieso veel veranderen. Fabrikanten benaderen consumenten steeds directer, waardoor de rol van autobedrijven en dealers verandert. Zij zullen steeds meer de rol van ‘agent’ vervullen, handelen namens het merk in plaats van het eigen bedrijf. De reacties daarop uit de branche zijn wisselend, van positief tot sceptisch. Ik ben dus wel benieuwd naar wat dit gaat brengen.

Verder maakt de elektrische branche natuurlijk al een enorme ontwikkeling door. Zelf had ik vijf jaar geleden een elektrische auto en kon ik daar maximaal 150 kilometer mee rijden. Een ritje naar mijn vorige werkgever, vanuit Nijmegen naar Amsterdam, op één accu was behoorlijk spannend, haha. Nu is die actieradius enorm gestegen, en dat allemaal in een paar jaar tijd; bizar. Heel ver vooruitkijken vind ik lastig, maar er staat de mobiliteitsbranche nog een hoop te gebeuren.”

Bekijk hier de volledige portrettenreeks


Zie ook

Kimpe (59) “Wil je mobiliteit en de markt samenbrengen, dan moet je producten aanbieden aan bedrijven die de markt naar zich toe trekken”
Annemieke (58) “Voor je gestel is mobiel zijn belangrijk, al is het maar een paar minuten per dag”
Jan Paul (57) “Je kunt beter onderdeel van de transitie zijn dan dat je lijdzaam toekijkt”

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.