Kimpe (59) “Wil je mobiliteit en de markt samenbrengen, dan moet je producten aanbieden aan bedrijven die de markt naar zich toe trekken”


Kimpe Kool (59) is service owner bij viaBovemij.nl

“Een allround platform, zo kun je viaBovemij.nl wel omschrijven. Het werd opgericht in 2021, is bedoeld voor onze B2B-klanten en een van de speerpunten van Bovemij. Als je mobiliteit en de markt wil samenbrengen, moet je immers producten aanbieden aan mobiliteitsbedrijven die de markt naar zich toetrekken – en wij moeten dat weer naar óns toetrekken. Zo’n online platform is daar de beste manier voor, ook omdat je álles kunt bieden: niet alleen een auto, maar ook pechhulp, schadeafhandeling en andere verzekeringen.

Ook leveren we op viaBovemij.nl softwareoplossingen waarmee autobedrijven hun klanten kunnen bedienen. Een mooi voorbeeld is het Occasion Beheer Systeem (OBS). Klanten kunnen hun auto’s daarmee op allerlei portalen adverteren – denk aan viaBOVAG.nl, Marktplaats en gaspedaal.nl. Daarnaast kunnen BOVAG-leden ook deelnemen aan Autoveiling. Daarbij verkopen particulieren hun auto’s op viaBOVAG.nl en koopt onze partner AutoPlatform Nederland die auto’s op, om ze vervolgens op viaBovemij.nl aan autobedrijven te veilen – zodat zij hun voorraad weer kunnen aanvullen. Een andere dienst is CaRe-Mail, waarmee klanten aan aftersales kunnen doen. En dat is nog maar een kleine greep uit de diensten die we bieden.

Je begrijpt: data speelt een belangrijke rol bij viaBovemij.nl. Kijk alleen al naar CaRe-Mail: dankzij data kan een autobedrijf zien wanneer een consument voor het laatst een servicebeurt heeft gehad, inschatten wanneer de volgende beurt nodig is én de consument daar actief voor uitnodigen. Maar het is ook mogelijk dat je een consument in je showroom krijgt die op zoek is naar een bepaald type auto, jij als dealer in je systeem kijkt welke klanten zo’n auto rijden en mogelijk toe zijn aan een nieuwer model, om hen vervolgens óók een aanbod te doen. Daarmee sla je als bedrijf twee vliegen in een klap. Wat dat betreft is data echt de toekomst.

In mijn privéleven speelt mobiliteit ook een belangrijke rol, maar dan op een ander vlak: ik heb namelijk een eigen camper. Mijn vrouw en ik zijn altijd kampeerders geweest, maar hadden ook drie honden. Dat maakte vakanties soms onpraktisch: in een tent kun je geen hond meenemen en in een caravan evenmin. We stuitten op een camper en dat bleek een perfecte oplossing. Inmiddels is het een liefhebberij geworden en trek ik er zoveel mogelijk op uit met de camper. Het geeft me een vrij gevoel, helemaal als we op wildkampeerplekken staan, in de ongerepte natuur. De Hymer die we nu hebben is een oudje uit 2003, maar we hebben ’m helemaal opgeknapt en zijn inmiddels zelfvoorzienend met zonnepanelen en 220 volt aan boord – je kunt dus met een fatsoenlijke kop koffie van het uitzicht genieten.

Ik gebruik mijn camper niet alleen voor vakanties, maar ook voor weekendjes weg en andere gelegenheden. Een tijdje geleden had ik bijvoorbeeld een meerdaags event van Bovemij. Omdat ik hotels vreselijk vind, kwam ik met de camper en sliep ik op de parkeerplaats. En toen we met Bovemij een dagje naar de Formule 1 in Spa gingen, reed ik vanuit Alkmaar met de camper naar Grave, stapte ik vervolgens op mijn motorscooter naar Nijmegen om vanuit daar met de bus naar België te vertrekken met mijn collega’s – bij terugkomst sliep ik uiteraard weer in mijn camper. Of dat niet beroerd slaapt? Welnee, ik heb geïnvesteerd in een goede matras en topper. Wat heet: het ligt misschien wel beter dan mijn eigen bed, haha.”

Bekijk hier de volledige portrettenreeks


Zie ook

Kimpe (59) “Wil je mobiliteit en de markt samenbrengen, dan moet je producten aanbieden aan bedrijven die de markt naar zich toe trekken”
Annemieke (58) “Voor je gestel is mobiel zijn belangrijk, al is het maar een paar minuten per dag”
Jan Paul (57) “Je kunt beter onderdeel van de transitie zijn dan dat je lijdzaam toekijkt”
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.