Meer tijd en nóg mooiere mails. Dat brengt de nieuwe uitbreiding van CaRe-Mail het marketingteam van Motorhuis. Met de set-upgrade houdt marketingmedewerker Robert Beezemer ineens tijd over. Die kunnen hij en zijn collega nu steken in het maken van meer actiegerichte mails. “Als je zoiets moois hebt, wil je het ook graag inzetten.”
Motorhuis bestaat al sinds 1919. Tegenwoordig is het autobedrijf dealer van een zestal merken, waaronder Opel, Citroën en Jeep. Naast bakken ervaring in de branche, heeft Motorhuis ook de nodige ervaring met CaRe-Mail. Al zeker vijftien jaar werken ze met het klantencontactsysteem. “Toen ik in 2008 startte, gebruikten we CaRe-Mail al”, zegt Robert Beezemer. “En het is niet voor niks dat we nu investeren in een set-upgrade. We hebben voor het invullen van onze behoeften wel naar andere partijen gekeken, maar CaRe-Mail kwam als beste uit de bus.”
Volgens Robert was betrouwbaarheid daarin een belangrijke factor. “CaRe-Mail heeft jaren ervaring met marketing automation en aftersales”, zegt hij. “Het is een product dat voor ons altijd perfect gefunctioneerd heeft. Die ervaring zorgde ervoor dat wij deze keuze maakten.”
Grote stap in klantbeleving
De set-upgrades zijn uitbreidingen van het CaRe-Mail-systeem. Ontwikkeld door de marketing automation specialisten van RDC. Met een set-upgrade zetten bedrijven een grote stap op het gebied van klantbeleving, personalisatie en optimalisatie. Waardoor ze online en offline marketing- en bedrijfsdoelstellingen effectiever behalen. Motorhuis koos voor de meest uitgebreide set-upgrade, het optimaal pakket.
De hoogste conversierate
“We hebben zes verschillende merken, waar we door de set-upgrade ook zes verschillende mailtemplates voor hebben”, zegt Robert. “Daarnaast is er nog een universeel template, dat we gebruiken in het contact met bestuurders van andere automerken. Want ook zij kunnen hun auto bij ons laten onderhouden.”
De afgelopen tijd gebruikten ze de nieuwe functionaliteiten voor het eerst. Nu nog alleen voor hun grootste merk, Opel. “De conversies zijn lekker hoog”, zegt Robert. “Als mensen via een CaRe-Mail-bericht op onze website terechtkomen, maakt 30% van hen daadwerkelijk een afspraak. Dat is de hoogste conversierate van al onze marketinginspanningen.”
Die prestaties kan hij nu ook handiger meten. “Nog een aardig voordeel van de nieuwe set: de berichten hebben een standaard ‘tag’ waardoor we direct in Google Analytics kunnen meten hoe ze het doen. Dat werkt overzichtelijk.”
Meer tevreden klanten
Naast het verhogen van de conversies, zorgt de set-upgrade er ook voor dat ze hun berichten nog beter laten aansluiten op de klantvraag. “Met de nieuwe conditionele content kunnen we iedere mail precies toespitsen op de ontvanger. Het is vervelend als een klant drie losse mails krijgt, die makkelijk tot één bericht gecombineerd hadden kunnen worden. Met de upgrade kunnen we mails versturen waarin alle informatie zit die een bepaalde klant nodig heeft. Helemaal automatisch. Daarmee neemt de geloofwaardigheid van ons bedrijf toe. En daarmee de klanttevredenheid.”
De set-upgrade biedt Robert en zijn team veel nieuwe mogelijkheden. “We ervaren vooral dat de berichten een stuk eenvoudiger op te maken zijn. Dat scheelt ons natuurlijk een hoop tijd. Die tijd kunnen we gebruiken om bepaalde zaken te testen en meer actiegerichte mails te maken. In 2023 gaan we de set-upgrade verder uitbreiden en in gebruik nemen voor al onze merken. We verwachten er voorlopig geen omkijken meer naar te hebben! Behalve hier en daar een kleine update, natuurlijk.”
Meer weten?
Benieuwd naar wat CaRe-Mail voor jou kan betekenen? Kijk dan zeker eens hier!