De foto’s bij je online advertenties geven klanten de allereerste indruk van je bedrijf. Reden genoeg om hier werk van te maken. En ja, dat gaat verder dan zorgen dat je foto’s niet overbelicht of bewogen zijn. Voor het perfecte plaatje kun je natuurlijk een fotograaf inschakelen, maar met deze tips kom je zelf ook een eind.
1. Breng je gevel in beeld op de achtergrond
Zo ziet een potentiële koper meteen dat hij te maken heeft met een serieus bedrijf en niet met een particulier.
2. Kies één plek waar alle foto’s worden gemaakt
Als je al je auto’s tegen dezelfde achtergrond zet en ze vanuit hetzelfde perspectief fotografeert, zien ze er netjes en professioneel uit. Markeer daarom voor het maken van de foto waar het linker voorwiel en de camera moeten staan. Let er ook op dat de proporties van de auto goed overkomen. Sta je dicht op de motorkap, dan wordt die te groot in verhouding tot de rest van de auto. Kom je er niet uit? Kijk dan de kunst af bij concurrenten.
3. Voldoe je aan bepaalde eisen of vier je een jubileum? Laat het zien!
Klanten kiezen voor zekerheid. Laat daarom met een logo of keurmerk zien dat jouw bedrijf voldoet aan de eisen van het platform of van een bepaald garageconcept. Heeft je bedrijf een jubileum te vieren? Laat dit dan ook zien zodat de klant weet dat jullie veel ervaring hebben. De logo’s en keurmerken hoef je maar één keer te (laten) ontwerpen, want je VMS kan ze automatisch toevoegen aan de foto’s. Fotolayers zijn hier ook geschikt voor en kunnen eenvoudig geüpload worden in een VMS.
Meer weten?
Wil je meer weten over het optimaliseren van je online advertenties? Download gratis onze whitepaper ‘Zo maak je van online advertenties echte winnaars’.