Dani Vissinga is management trainee bij de Raad van Bestuur bij Bovemij. Ze start bijna als product owner bij viaBOVAG.nl. Ook is ze bestuurslid van Jong Bovemij.
Het grappige is dat ik altijd dacht weinig met mobiliteit te hebben. Ik ben geen extreme autofanaat – heb zelfs een tijdje rijangst gehad. Ook met fietsen ben ik geen held. Noem me onhandig, maar ik val er nog weleens mee. Niet echt een schoolvoorbeeld van mobiliteit, haha. Toch loopt het als een rode draad door mijn leven, want mijn familie zit al jaren in de mobiliteitsbranche. Mijn vader was vroeger autohandelaar, zo eentje uit oude tijden. Er stonden standaard zeven auto’s op de oprit die hij via de krant aanbood – geregeld kwamen er mensen langs om te kijken. Mijn eerste jeugdherinnering gaat ook terug naar die tijd: hoe ik als tweejarig meisje samen met mijn vader een Seat Arosa stond te poetsen, met mijn emmertje, in mijn laarsjes. Mijn oom had trouwens ook een autobedrijf, dat nog steeds bestaat en door mijn neef is overgenomen. Zij vinden het nu maar al te leuk dat ik in dezelfde branche ben beland.
Door mijn functie weet ik als geen ander wat er gebeurt in de mobiliteitsbranche. Strategieën bedenken, kijken hoe Bovemij op trends kan inspelen, ik ben er dagelijks mee bezig. Dat er van alles gaande is, is duidelijk. Zo gaan steeds meer mensen over van bezit naar gebruik. Vooral jongeren hebben geen behoefte meer aan een eigen auto en verkiezen ervaringen boven bezit – waarom vaste lasten hebben als je ook iets kunt lenen of delen?
Ook is er een grote consolidatieslag gaande in de mobiliteitsmarkt, waarbij steeds grotere concerns de macht krijgen. Consumenten zullen direct contact hebben met de fabrikant en de aankoop van hun auto grotendeels online doen. Dit zorgt onder meer voor voorspelbare prijzen. Maar voor dealers is het een erg disruptieve ontwikkeling. Hun rol in de keten zal enorm veranderen. Ik ben heel benieuwd welke kant dat opgaat.
Dat strategische oogpunt heeft me ook in de jubileumcommissie van Bovemij gebracht. Zestig jaar is natuurlijk een enórme mijlpaal. Dat ik vanuit mijn netwerk mensen voor deze portrettenserie kan aandragen die een link hebben met mobiliteitsontwikkelingen, vind ik ontzettend tof. Het zorgt voor een prachtige reeks met diverse verhalen waarin een realistisch beeld van 2023 wordt geschetst. Dat is ook mijn voornaamste doel: dat iedereen zich in die zestig portretten herkent.
Nog maar een paar weken, dan zit mijn traineeship erop. Gelukkig blijf ik werkzaam binnen Bovemij, want ik word productowner bij viaBOVAG.nl. Maar eerst nog ‘even’ mijn reis naar Zuid-Amerika, drie jaar na dato. Ja, het gaat nu écht gebeuren. Eindelijk.”
Bekijk hier de volledige portrettenreeks