Bovemij spijkert bij: de ‘over ons’-pagina

Leads creëren is van groot belang voor ondernemers. Leads leiden tot sales, sales leiden tot omzet en omzet leidt tot brood op de plank. Waar je een potentiële klant vroeger fysiek aansprak in de winkel, gebeurt dit nu vaak online. In ons webinar Succesvol ondernemen bespraken we dit al, maar nu duiken we er nóg dieper op in. Hoe verkoop je succesvol via het internet? Onderwerp van vandaag: de ‘over ons’-pagina. 

‘Op de ‘over ons’-pagina moet je vertrouwen opbouwen. Een klant koopt immers niet elk jaar een auto of caravan’, stelt Martin van Kranenburg in het webinar. Martin is neuromarketeer: hij onderzoekt welke commerciële prikkels er nodig zijn om websites goed te laten presteren. Volgens hem is de ‘over ons’-pagina één van de belangrijkste. Reden genoeg om de jouwe eens onder de loep te nemen.   

Waarom zo belangrijk? 

Op de ‘over ons’-pagina leest een klant het verhaal van jouw onderneming. Wanneer ben je begonnen? Hoe groot is je bedrijf nu en hoe kwam die groei tot stand? Wíe zitten er eigenlijk in je team? Het zijn allemaal vragen die jouw klanten kunnen hebben. En jij kan die beantwoorden. Maar waarom zou je dat doen?  

Vertrouwen
Allereerst creëer je op deze manier vertrouwen bij de klant. Door het beantwoorden van bovenstaande (en onderstaande!) vragen, laat je zien dat er échte mensen achter je website zitten. Je geeft je bedrijf een gezicht. En nog een vriendelijke ook. 

Gunfactor
Daarnaast heb je grotere kans op de gunfactor die iedere ondernemer wil hebben. Met een goed verhaal pak je de mensen helemaal in en gunnen ze jóu de sale. En dus niet de concurrent.  

Overtuigen
Een mooi bedrijfsverhaal kan ervoor zorgen dat je twijfelaars over de streept trekt om jouw product of dienst aan te schaffen. Het voordeel van de twijfel, dus. En dat is natuurlijk lekker meegenomen. Kom maar op met dat brood op die plank!  

Toegankelijkheid 
Door een krachtige story neer te zetten, kunnen klanten het gevoel krijgen dat ze je kennen. Al is het maar een beetje. Het voordeel daarvan? De drempel om contact op te nemen is lager. Daarna is het jouw beurt om ze binnen te hengelen.  

Hoe pak je het aan? 

Een mooi, krachtig en goed verhaal. Dat is niet nog niet zo makkelijk op papier gezet. Dus, hoe máák je nou een goede ‘over ons’-pagina? We zetten de do’s en don’ts voor je op een rijtje.   

Doen!  

Begin je verhaal met de waarom-vraag: waarom ben je ondernemer geworden? Het antwoord daarop is namelijk áltijd persoonlijk. Zo leert de lezer jou een beetje beter kennen.   

Spreek de lezer aan. Het klinkt wat gek, want de pagina heet nu eenmaal ‘over ons’. Toch wil de klant erin meegenomen worden. Wat betekent jouw verhaal voor de klant? Wat merken zij van jouw passie?  

Gebruik beeldmateriaal. Goede teksten geven je klanten al aardig een idee van wie je bent. Maar daar willen ze ook een gezicht bij zien. Met mooie foto’s of een video breng je jezelf en je bedrijf echt tot leven.  

Doe maar niet… 

Overdrijven. Je voordoen als een grote vestiging terwijl je alleen werkt? Een no-go. Vertellen hoe goed je bent? Neen. Laat de cijfers voor je spreken. Of misschien zelfs tevreden klanten of partners. Je wil vertrouwen opwekken en niet beginnen met liegen.  

Hiëroglifisch. Bedenk dat de lezer je tekst ook moet begrijpen. Stop ’m daarom niet bomvol met jargon of doodsaaie opsommingen. Laat je verhaal voor zich spreken.  

Clichés. Elke onderneming is ‘transparant’ en ‘dynamisch’. Deze lege termen zeggen alleen niets over jouw bedrijf. Gouden tip? Even brainstormen. Wat maakt jouw business uniek? En wat is het benoemen waard?  

Een extra tip 

Even terug naar Martin uit het webinar: ‘Laat logo’s zien van relevante, gerenommeerde bedrijven. Dat geeft ons brein een signaal dat het goed zit, al is het onderbewust. 95 procent van de beslissingen nemen we namelijk onbewust.’ Geen speld tussen te krijgen, dus.

Ben je adverteerder op viaBOVAG.nl? Zet dan dat logo op je website! Zo weten je klanten dat je te vertrouwen bent en ook gelijk dat ze de BOVAG-garantie krijgen. Win-win.   

Wil je nog meer tips voor een succesvolle online verkoop? Bekijk onderstaand ons webinar uit mei 2022.


Aanbevolen artikelen

Ons meest complete ontzorgingspakket op het gebied van verzuim & zorg
5 misvattingen over Voorraadfinanciering 
Stappenplan voor het maken van een Risico Inventarisatie- en Evaluatie

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.