Amba Zeggen (52) is lid van de Raad van Commissarissen (RvC) voor het Verzekeringsbedrijf
Eén keer per jaar probeer ik mee te gaan met de commerciële buitendienst om klanten te bezoeken. Om welk bedrijf gaat het? Wie zijn de mensen erachter? Dat kan een grote business zijn, maar ook de lokale reparateur om de hoek. Ik vind het heel inspirerend om te zien hoe klanten hun bedrijf hebben opgebouwd, maar ook hoe ze omgaan met tegenslagen en huidige en toekomstige veranderingen. Welke impact consolidatie en elektrificatie heeft op hun bedrijfsvoering bijvoorbeeld, en hoe Bovemij daarbij kan helpen. Maar ook: waarom zij ze blij met Bovemij, wat kan beter? Waardevolle informatie die we kunnen gebruiken om onze klanten nog beter bij te staan.
Kijk ik naar de mobiliteitswereld, dan vind ik het mooi om te zien hoe een klein land als Nederland groot is op het gebied van mobiliteit. We zijn zowel zakelijk als privé ontzettend veel onderweg – of dat nou met de auto, de trein of de fiets is. Die flexibiliteit vind ik zelf ook prettig. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om een lang stuk auto te rijden – muziekje of een podcast aan en even ontspannen. Dat doe ik bijvoorbeeld als ik mijn tante in Drenthe bezoek. In Amsterdam, waar ik woon, gebruik ik voornamelijk mijn fiets. Parijs bezoek ik juist weer graag met de trein. Ik bedoel maar: mobiliteit hangt af van de situatie waarin je verkeert, alles is mogelijk.
Onze branche staat aan de vooravond van veel veranderingen. Zo worden schades wellicht minder dankzij modernere auto’s, maar ís er eenmaal schade, dan is deze vaak ingewikkelder en duurt het oplossen ervan langer. Ook denk ik dat de auto in de toekomst meer en meer een luxeproduct wordt. Omdat er in sommige steden een algeheel verbod komt, bijvoorbeeld. Maar ook omdat elektrisch rijden best prijzig is – deelvervoer zal daarom waarschijnlijk toenemen. Tot slot denk ik ook nog aan andere vormen van vervoer, namelijk ter lucht. Dat klinkt misschien futuristisch, maar anderzijds: toen we ooit met paard en wagen reden, had niemand zich kunnen bedenken dat er nu elektrisch aangedreven auto’s zouden zijn. De branche blijft kortom verrassen.”
Bekijk hier de volledige portrettenreeks