100 dagen bij Bovemij: Een inkijkje in de visie en plannen van schade-manager Mireille

Op 1 oktober was Mireille Hengeveld-van den Berg precies 100 dagen in dienst als Manager Schade bij Bovemij. In dit interview deelt ze haar eerste indrukken, de uitdagingen die ze heeft aangepakt, en haar visie voor de toekomst van de schadeafdeling.

Even voorstellen

Mireille heeft een rijke ervaring binnen de verzekeringsbranche. Ze werkte 13 jaar bij DEKRA als manager schade voordat ze de overstap maakte naar Bovemij. "Het voelde meteen goed toen ik bij Bovemij solliciteerde," vertelt Mireille. "Ik was toe aan iets nieuws en Bovemij bood precies de uitdaging waar ik naar op zoek was."

Eerste indrukken bij Bovemij

Mireille voelde zich meteen welkom binnen de organisatie. "De openheid van de collega's en hoe snel ik ben opgenomen, heeft me echt verrast. De betrokkenheid van het team en de wens om te blijven ontwikkelen zijn groot. Dat is naar mijn mening essentieel in een snel veranderende omgeving als de automotive branche."

De eerste projecten

Een van de grootste projecten waarmee ze tot nu toe te maken kreeg, was de livegang van het nieuwe backoffice systeem. "Dat was een uitdaging, maar het levert nu al mooie resultaten op. Planning en prioriteiten stellen zijn daarbij cruciaal. Nu dit live is, hebben we tijd voor mooie nieuwe uitdagingen. Hiervoor heb ik al een flinke lijst liggen" Daarnaast werkt ze aan betere en efficiëntere samenwerkingen met uitbestedingspartners. "Er was soms onduidelijkheid in deze samenwerkingen, dus dat hebben we nu aangepakt. We kijken wie we nodig hebben en wat we zelf kunnen. Daarnaast besteden we aandacht aan hoe we de kwaliteit, efficiëntie en kosten kunnen verbeteren."

Visie voor de schadeafdeling

Mireille ziet grote kansen in automatisering: "We willen het proces van schadeafhandeling verder automatiseren, zonder het menselijke aspect te verliezen. Zo kunnen schadebehandelaars zich richten op wat echt belangrijk is en voorkomen we dat ze vastlopen in administratief werk." Daarnaast ligt er een sterke focus op data en kwaliteit. "Inzicht in data helpt ons betere beslissingen te nemen en schades sneller af te handelen, wat kosten verlaagt en de klanttevredenheid verhoogt."

De rol van schade binnen Bovemij

Schadeafhandeling is volgens Mireille cruciaal in het klanttraject. "Het is het moment van de waarheid voor klanten. Hier laten we zien waarom een klant al die jaren premie heeft betaald. We moeten hen goed begeleiden en de toegevoegde waarde van Bovemij laten zien."

Balans tussen werk en privé

Mireille waardeert de balans die Bovemij biedt tussen werk en privé. "Er is veel oog voor de mens en dat helpt om werkplezier te behouden. Buiten het werk geniet ik van mijn gezin, sport en vrijwilligerswerk."

Toekomstige doelen

Mireille wil in de komende maanden verder bouwen aan automatisering en kwaliteitsverbetering. "Ik hoop de eerste resultaten van onze inspanningen al snel te zien en het team te helpen zich verder te ontwikkelen."

Een warm welkom

Tot slot geeft Mireille een boodschap aan iedereen die overweegt om bij Bovemij te werken: "Gewoon doen! Kom bij ons op gesprek en ontdek onze kansen en doorgroeimogelijkheden. Ik hoop dat mijn eerste 100 dagen een inkijkje geven in de cultuur en mogelijkheden bij Bovemij en dat ik mijn enthousiasme heb kunnen overbrengen."

Met haar frisse blik en duidelijke visie staat Mireille klaar om de schadeafdeling van Bovemij verder te laten groeien. Wil jij meer weten over werken bij Bovemij? Plan een gesprek in met bibi.verberk@bovemij.nl en we vertellen je graag meer!

Aanbevolen artikelen

100 dagen bij Bovemij: Een inkijkje in de visie en plannen van schade-manager Mireille
Jochem vertelt: Bovemij als onmisbare partner in moeilijke tijden
Hier moet je aan denken bij het maken van een goede Risico-inventarisatie

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.