Verzekeringen verkopen stuwt je omzet!

Klanten die na aankoop van een voertuig regelmatig bij je terugkomen. Dat is natuurlijk wat je wilt. Door (auto)verzekeringen aan te bieden krijg je dit voor elkaar én maak je extra winst. Hoe dat zit, lees je in dit artikel.

Verkoop je voertuigen met daarbij (auto)verzekeringen van Bovemij? Dan stuurt de schadeafdeling van Bovemij jouw klant direct terug naar jouw werkplaats ter reparatie van het voertuig als hij verzekerde schade heeft. Dit levert jou heel wat winst op. Hoeveel, dat ligt aan het aantal verzekeringen dat jij verkoopt, hoe vaak klanten schade hebben én hoeveel klanten bij jou aankloppen met een reparatieverzoek.

Simpele som

Wil je een indicatie van wat de voordelen voor jou kunnen zijn? Gebruik dan dit voorbeeld: stel, je verkoopt in een jaar 1.000 auto’s mét autoverzekering. En uit je data maak je op dat jouw klanten meestal binnen vijf jaar minstens één keer schade rijden. Per reparatie maak je zo’n 1.250 euro omzet. Dan kun je erop rekenen dat je jaarlijks 200 reparaties uitvoert aan auto’s die je zelf hebt verkocht. En 200 x 1.250 euro = 250.000 euro omzet.

“Verzekeringen verkopen zorgt voor klantenbinding”

Leuk, al die cijfers. Maar het liefst wil je natuurlijk voorbeelden uit de praktijk. Hiervoor putten we nu eens niet uit de autowereld, maar uit de fietsenbranche. Leon Slijkerman, eigenaar van E-Bike Store Hoorn, verkoopt al jaren verzekeringen van onze dochter ENRA. Hij vertelt wat dit hem voor voordelen oplevert:

“Het grootste voordeel van verzekeringen verkopen? Dat is zonder twijfel meer klantbinding. Doordat je die verzekering biedt, weten klanten dat je verstand hebt van wat er wel en niet wordt gedekt. Hierdoor komen ze eerder naar je toe, zo lang als de verzekering loopt – meestal zo’n vier à vijf jaar. Dat schept dus echt een band. En doordat je een totaalpakket biedt, hoeven klanten niet langs verschillende loketten voor een verzekering.”

Meten is weten

Om uit te rekenen hoeveel de verkoop van een Bovemij verzekering jou kan opleveren, moet je twee dingen weten. Hoe vaak rijden je klanten schade en hoeveel winst haal je uit reparaties. Met onze tools op mijnOndernemersportaal heb je die data zo gevonden. Heb je de gegevens op een rij? Dan sla je meerdere vliegen in een klap. Want je ziet op het portaal ook welke verzekeringen bijna verlopen ­– en welke klant dus klaar is voor een nieuw aanbod.

Meer weten?

Verkoop je nog geen verzekeringen van Bovemij en wil je dit wel doen? Neem dan contact op met je accountmanager en informeer naar de mogelijkheden.

Aanbevolen artikelen

Gezond en vitaal het nieuwe jaar in met de Verzuimnavigator
Bovemij Garagepolis: De slimme keuze in een dynamisch 2025 
Introductie Stellantis Autoverzekering bij Eurorepar Car Service dankzij nieuwe samenwerking met Bovemij

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.