Om BOVAG-autobedrijven te helpen met het huidige occasiontekort en de daaruit volgende krimpende occasionvoorraad introduceren Bovemij en viaBOVAG.nl op 6 oktober de eerste autoveiling exclusief voor BOVAG-bedrijven. De veiling wordt gevoed met occasions die via viaBOVAG.nl zijn aangekocht bij particulieren. Het betreft occasions die anders hoogstwaarschijnlijk niet, of pas via een omweg, het BOVAG-kanaal zouden hebben bereikt.
De populariteit van tweedehands auto’s is explosief gegroeid. Tegelijkertijd zijn in Nederland steeds meer spelers actief op het gebied van directe inkoop bij de consument, waarbij deze voertuigen niet terugvloeien naar de branche, maar veelal verdwijnen naar het buitenland. Hierdoor ontstaat een tekort in de voorraden bij BOVAG-bedrijven. Om hen te helpen bij hun inkoopproces en het op peil houden van hun voorraad, heeft viaBOVAG.nl recent de ‘Online Autoverkoopservice’ gelanceerd. Een service waarmee consumenten betrouwbaar, transparant en snel hun voertuig op viaBOVAG.nl kunnen verkopen. Deze occasions worden via een gesloten autoveiling exclusief aangeboden aan deelnemende BOVAG-bedrijven. De eerste veiling vindt begin oktober plaats.
Wouter van Kesteren, directeur viaBOVAG.nl: “Met de Online Autoverkoopservice zorgen we dat auto’s die anders via externe partijen uit het BOVAG-netwerk zouden verdwijnen, nu behouden blijven. Bovendien weten we dat consumenten hier nadrukkelijk op zitten te wachten, helemaal als dat gebeurt onder de vlag van het betrouwbare viaBOVAG-portaal. Uit consumentenonderzoek blijkt dat veel inkooppartijen niet uitblinken in transparantie en daadkracht. Dat doen wij met viaBOVAG.nl anders door de consument een betrouwbaar en transparant verkoop- en innameproces te garanderen, dat past bij het vertrouwenwekkende karakter van viaBOVAG.nl. We mikken met de Online Autoverkoopservice vooral op de consument die de showroom niet bezoekt. Bijvoorbeeld omdat de consument particulier een andere auto gekocht heeft, of omdat de klant geen andere auto terugkoopt. Bijkomend voordeel is dat viaBOVAG.nl nog weer interessanter wordt voor klanten, hetgeen we zonder twijfel terug zullen zien in de bezoekcijfers en leads van de site.”
De op viaBOVAG.nl ingekochte occasions komen via een autoveiling terug bij de BOVAG-bedrijven. Eva Pepping, directeur viaBovemij.nl: “Er zijn de afgelopen jaren steeds meer online autoverkoopservices gestart waarbij ingekochte auto’s niet bij BOVAG-autobedrijven zijn terechtgekomen. Vandaar deze autoverkoopservice en bijbehorende veiling, exclusief voor BOVAG-autobedrijven. De inkoop en veiling worden achter de schermen georganiseerd door Biddo, een ervaren partij op dit gebied, die beschikt over een solide en bewezen inname- en waarderingsproces en die de logistiek van het kopen, keuren en transporteren beheerst. Dit zal gebeuren op het nieuwe platform viaBovemij.nl. Door transparant te zijn over de veilingkosten kan het deelnemend autobedrijf vooraf bepalen of de auto interessant genoeg is om een bod op uit te brengen.”
De eerste autoveiling gaat 6 oktober live. Pepping: “We zitten in de laatste fase voor lancering. De eerste auto’s zijn aangekocht en we starten de veiling met een klein aantal autobedrijven. Aan de hand van deze ervaringen verbeteren we de dienstverlening en breiden we het aantal veilingen uit. Het aantal deelnemende bedrijven aan de veiling groeit met het aanbod van ingekochte auto’s op viaBOVAG.nl. Ondernemers die nu graag meer willen weten, kunnen contact opnemen met hun accountmanager van Bovemij.”
Heb je nog vragen over de autoveiling?
Bekijk dan onze antwoorden op de meest gestelde vragen op www.bovemij.nl/autoveiling. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met jouw accountmanager van Bovemij. Wij helpen je graag verder!