“Uitstekend”, zegt Harm terwijl hij het weerbericht bekijkt. Het belooft prachtig weer te worden. Dat komt mooi uit, want zijn kinderen zijn de eerste week van de zomervakantie uit logeren. De ultieme kans om weer eens weekje te wielrennen met Wilfred, denkt hij.
“De eerste week van de zomervakantie? Dan kan ik wel vrij nemen. Goed idee”, appt Wilfred opgetogen. Hij is niet alleen Harms vaste wielrengenoot, ze zijn ook broers. “Weet jij nog goede routes in Nederland? Oh, en misschien kunnen we pa’s auto lenen. Daar past veel bagage in en er zit een fietsenrek op!”
Grote plannen, grote tegenvaller
Pa’s auto. Dat is nog niet eens een slecht idee, vindt Harm. De routes die hij op het oog heeft, liggen namelijk behoorlijk wat kilometers uit elkaar. De een ligt namelijk in Bloemendaal, terwijl de andere twee bij Heerlen en Groningen liggen. In de auto van hun vader passen makkelijk alle kampeer- en wielrenspullen. Zo kunnen ze onderweg mooi op een paar campings stoppen. Maar als hij zijn vader belt, vangt hij bot. “We waren juist van plan om zélf die week weg te gaan. Sorry”, zegt hij. Ai, denkt Harm. Daar gaan onze vakantieplannen.
Minder vindbaar
Ondertussen zit ook autoverkoper Frits met een probleem. De afgelopen tijd kocht hij vol goede moed tweedehands en nieuwe auto’s in om te verkopen. Alleen verkoopt hij een stuk minder dan gehoopt. “Dit begint echt een probleem te worden”, verzucht hij in een videocall met zijn accountmanager van Bovemij. “Normaal is het in deze tijd druk, terwijl ik in een uithoek van Nederland zit. Daardoor heb ik me nooit gericht op online verkoop. Daar heb ik nu wel spijt van.”
Adverteren als oplossing
Frits accountmanager Nina weet precies wat hij bedoelt. Ze ziet dit soort problemen ook bij andere verkopers. Gelukkig heeft ze voor hen een oplossing. “Je bent toch BOVAG-lid? Heb je er weleens over nagedacht om te adverteren op viaBOVAG.nl? Dat is hét mobiliteitsplatform van en voor BOVAG-leden. Het werkt heel simpel en je kunt je advertenties koppelen aan je voorraadmanagementsysteem. Er komen veel klanten op af, want ze krijgen er veel extra zekerheden. Denk bijvoorbeeld aan een aankoop- en een omruilgarantie.”
Zelf kopen
Terug naar Harm. Teleurgesteld appt hij zijn broer dat het meerdaagse fietsplan in het water valt. “Dat hoeft toch niet?” appt Wilfred. “Misschien is dit wel een goede stok achter de deur om eindelijk samen een grotere auto te kopen. Daar hebben we het al zó lang over. Zullen we morgen anders eens kijken op viaBOVAG.nl? Daar heb ik laatst ook mijn fiets gekocht.” De volgende dag is het raak: de mannen vinden een Volkswagen Passat uit 2008. Geen jonkie, maar de kilometerstand is prima. Een afspraak voor een bezichtiging is snel gemaakt.
Meteen prijs
Eigenlijk was de advertentie voor de Volkswagen Passat maar een uitprobeersel van Frits. Hij wilde zien of hij wel gevonden werd, voordat hij de rest van zijn auto’s erop zette. Nou, dat wordt hij. Binnen een half uur heeft hij al een reactie van Harm en Wilfred. En het lijkt alsof ze serieuze plannen hebben om hem te kopen! Ze vragen zelfs naar nadere specificaties. Enthousiast stuurt hij die naar hen toe. Zo kunnen ze zich voorbereiden op de bezichtiging.
Goede deal
Krap een week later doen Harm en Wilfred tevreden de deur van Frits’ showroom achter zich dicht. “Dus jullie gaan fietsen?” had Frits gevraagd. “Hebben jullie al een fietsendrager? Ik stuur jullie anders wel een overzicht van de modellen die we hebben. Als jullie er een willen, monteren we hem meteen aan de wagen.” Daar hadden de broers wel interesse in. Fijn, zo’n verkoper die meedenkt. “En met deze mooie auto kunnen we ook nog eens thuiskomen”, zeggen ze tegen elkaar. “Of op vakantie gaan natuurlijk!”
Adverteren op viaBOVAG.nl
Ben je lid van BOVAG en wil je meer weten over adverteren op viaBOVAG.nl? Neem dan een kijkje op mijn.bovag.nl/viabovag of mail naar adverteerders@viabovag.nl. ViaBOVAG is trouwens ook geschikt voor de verkoop van campers, fietsen en motoren.