Natuurlijk besteedt je veel zorg aan je advertenties. Maar wellicht kan het nóg beter. We geven je een aantal tips om je voertuigen nog aantrekkelijker te adverteren.
1. Check of jouw advertenties worden geaccepteerd
Veel ondernemers posten een advertentie via hun Voertuig Management Systeem (VMS) of Fietsdigitaal en controleren daarna niet of de advertentie ook echt is geplaatst. Zonde, want zo lopen ze veel verkoopkansen mis. Controleer daarom altijd meteen of jouw post door is gekomen. Dat hoef je niet veel tijd te kosten, want veel VMS’en geven hiervoor handige overzichtjes.
2. Check of de prijs goed doorkomt (en pas hem waar nodig aan)
Ieder VMS werkt anders. Het is dus belangrijk dat je altijd checkt of je nieuwe VMS de juiste prijzen doorgeeft aan het verkoopplatform. Houd daarbij rekening met de doelgroep. Die van Marktplaats zoekt bijvoorbeeld naar de laagste prijs, maar bezoekers van viaBOVAG.nl waarderen een all-in prijs inclusief garantie. Deze marketingtechniek heet dual pricing (vaak in combinatie met afleverpakketten) en is makkelijk door te voeren. Neem contact op met de leverancier van jouw VMS voor meer informatie.
3. Zelf informatie verbeteren
Merk je dat de informatie op de advertentie niet goed doorkomt of dat je zelf niet volledig bent geweest? Dan moet je zelf een en ander aanpassen in jouw VMS. Goede teksten over het voertuig en jouw bedrijf zorgen voor significant meer leads. Neem voor continu terugkerende problemen contact op met het bedrijf achter het systeem.
4. Plaats geen “wordt verwacht” beelden
Veel portalen hebben een standaardsortering op laatst toegevoegde advertenties (meest recent). Dit heeft als gevolg dat een advertentie in zijn eerste dagen online hoger in de zoekresultaten staat, dus veruit het vaakst gevonden wordt en daarom de meeste leads oplevert. Advertenties waarin foto’s van het voertuig ontbreken en alleen een “wordt verwacht” getoond wordt, doen het echter veel slechter. Het verlies van de eerste dagen wordt niet meer ingehaald als je na een aantal dagen alsnog foto’s van het voertuig in de advertentie plaatst.