Alternative

Vragen over ziekmeldingen

Hoe meld ik mijn werknemer ziek?

Je kunt ziekmeldingen alleen online doorgeven via het werkgeversportaal van Turien & Co., www.werkgeversportaal.nl. Voor vragen over het werkgeversportaal kun je bellen met Turien & Co. op 072 - 5181963 of mailen naar inkomen@turien.nl.

Wanneer moet ik de ziekmelding doorgeven?

Een ziekmelding moet je binnen 5 werkdagen aan Turien & Co. doorgeven. Echter; hoe eerder, hoe sneller de arbodienstverlening kan worden opgestart.

Is de melding te laat? Dan worden er sanctiedagen toegekend. Jouw eigenrisicoperiode gaat dan pas in op het moment dat de ziekmelding is ontvangen.

Ook wijzigingen en herstelmeldingen moet je binnen 5 werkdagen doorgeven.

Hoe meld ik mijn werknemer (gedeeltelijk) hersteld?

Je kunt dit doorgeven in het werkgeversportaal van Turien & Co.; www.werkgeversportaal.nl. Ga vervolgens naar het tabblad ‘Ziekmeldingen’.

Is de werknemer volledig herstel? Selecteer de werknemer, selecteer het tabblad ‘Verzuim’, en klik vervolgens op de rode button ‘Beëindigen’. Vul de datum in waarop de arbeidsongeschiktheidsperiode eindigt en de reden van de beëindiging. Controleer de gegevens en klik daarna op ‘Verstuur’.

Is de werknemer gedeeltelijk hersteld? Dan selecteer je de werknemer via de rode button ‘Nieuwe/wijzig ziekmelding’. Klik vervolgens op de rode button ‘Wijzigen’, en voer de ingangsdatum van de wijziging in en het aantal uren dat de medewerker arbeidsongeschikt is. Het nieuwe arbeidsongeschiktheidspercentage wordt automatisch omgerekend en aangepast. Klik vervolgens op ‘Opslaan’ en daarna op ‘Versturen'.

Moet ik de vakantie van een zieke werknemer doorgeven?
Neem contact met ons op voor de actuele regelingen rondom de vakantie van een zieke werknemer.


Vragen over uitkeringen

Wanneer ontvang ik een uitkering?

Uitkeringen worden maandelijks achteraf verwerkt en voor je klaargezet in het werkgeversportaal. Je dient deze te controleren en te accorderen. Heb je ze geaccordeerd? Dan ontvang je binnen een paar werkdagen daarna de betaling van Turien & Co.

Op de uitkeringsspecificatie staan sanctiedagen opgelegd. Waarom is dat?

Indien ziekmeldingen niet binnen 2 werkdagen worden doorgegeven, worden er sanctiedagen opgelegd. Dit betekent dat uw eigenrisicoperiode pas ingaat op het moment dat de ziekmelding is ontvangen. U kunt schriftelijk hierop een bezwaar indienen via verzuim@bovemij.nl onder vermelding van de reden van de te late ziekmelding.

Worden kosten voor interventie, arbeidsdeskundig onderzoek en tweedespoortrajecten vergoed?

Neem contact met ons op voor de actuele regelingen rondom de vergoeding van kosten voor interventie, arbeidsdeskundig onderzoek en tweedespoortrajecten.

Worden kosten voor mediation vergoed?

Nee, kosten voor mediation worden niet vergoed op de ziekteverzuimverzekering en vallen ook niet onder een arbocontract. Mediation draagt namelijk niet bij aan het versnellen van de arbeidsgeschiktheid. De Arbodienst kan wel voor je bemiddelen in het zoeken van een geschikte mediator. Hiervoor kun je contact opnemen met jouw casemanager.


Vragen over facturen

Ik heb geen factuur ontvangen. Kan ik een kopie krijgen?
Je kunt facturen digitaal ontvangen en inzien via Postex. Postex kun je activeren via www.turien.nl/klantenservice/postex
Kan ik mijn betalingstermijn wijzigen?
Ja, je kunt hiervoor een schriftelijk verzoek mailen naar verzuim@bovemij.nl. Onze collega's zullen je verder informeren, aangezien dit mogelijk ook gevolgen heeft voor jouw premie in verband met de geldende termijntoeslag.
Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
Graag ontvangen wij een bewijs van het nieuwe bankrekeningnummer en de tenaamstelling. Bijvoorbeeld een scan van een bankpas of briefpapier met het nieuwe rekeningnummer. Indien je de nota per maand, kwartaal of halfjaar betaalt, dan ontvangen wij ook graag een nieuw SEPA-formulier. Je kunt dit mailen naar verzuim@bovemij.nl.


Vragen over de polis

Kan ik mijn polis online inzien?
Je kunt je polis digitaal ontvangen en inzien via Postex. Postex kun je activeren via www.turien.nl/klantenservice/postex
Hoe moet ik personeel aan- of afmelden voor de ziekteverzuimverzekering?
Nieuwe werknemers of werknemers die uit dienst gaan kun je doorgeven via het werkgeversportaal van Turien & Co. www.werkgeversportaal.nl via het tabblad ‘Werknemers’. In het werkgeversportaal onder de login button staat een werkinstructie ‘opvoeren en muteren werknemersgegevens'.
Kan ik werknemers uitsluiten van de ziekteverzuimverzekering?
Je kunt werknemers alleen uitsluiten als er geen sprake is van een loondoorbetalingsverplichting, zoals bijvoorbeeld een stagiair, een werknemer met een no-risk status of een werknemer die de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt.
Hoe kan ik mijn ziekteverzuimverzekering beëindigen?

Je kunt jouw ziekteverzuimverzekering alleen schriftelijk opzeggen op de volgende momenten:

  • Op de contractvervaldatum die op jouw polisblad staat. Daarbij geldt een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
  • Na de eerste stilzwijgende verlenging. Je kunt de polis dan dagelijks opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1   kalendermaand.
  • Binnen 1 kalendermaand nadat wij jou schriftelijk informeerden over een premiestijging van minimaal 25% en/of een wijziging van de voorwaarden die nadelig is voor jou of een verzekerde. Jouw verzekering eindigt op de dag waarop deze wijziging ingaat, maar nooit eerder dan 1 kalendermaand na de datum van dagtekening op de brief waarin wij jou infomeren over de wijziging.

Jouw schriftelijke opzegging kun je sturen naar verzuim@bovemij.nl.

Vragen over de arbodienst

Hoe kan ik mijn arbocontract bij De Arbodienst opzeggen?
Je kunt jouw arbocontract bij De Arbodienst schriftelijk opzeggen via sales@de-arbodienst.nl. Het contract loopt jaarlijks tot 31 december en de opzegtermijn is 3 maanden. Je moet dus vóór 1 oktober opzeggen.
Ik heb een controle vanuit de inspectie, maar heb geen basiscontract. Hoe kan ik het basiscontract opvragen?
Deze kun je opvragen bij jouw arbodienst. Indien je een arbocontract hebt bij De Arbodienst kun je deze opvragen via sales@de-arbodienst.nl, of bellen met de afdeling sales van De Arbodienst op 088 – 700 2011.
Of stel je vraag via...
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's
Roy
Accountmedewerker