Spelregels Whatsapp
Richtlijnen en voorwaarden
Door ons een bericht te sturen via WhatsApp kunt u advies vragen, informatie opvragen of polissen wijzigen rondom uw verzekering. Alle vragen worden beantwoord door Wft-opgeleide adviseurs. Zij beantwoorden uw vragen van maandag tot en met vrijdag tussen 11.00 en 14.00 uur. In het weekend zijn we niet bereikbaar via Whatsapp. U kunt ons wel buiten openingstijden een bericht sturen. We streven ernaar om uw bericht binnen de openingstijden zo snel mogelijk van reactie te voorzien; normaliter is dit binnen 2 uur.
Waarvoor gebruiken we Whatsapp?
We gebruiken Whatsapp voor vragen, verzoeken of wijzigingen omtrent uw verzekering. Momenteel is het niet mogelijk om schades te melden of af te handelen via Whatsapp. We verzoeken u uw schade telefonisch door te geven of gebruik te maken van mijnverzekeringsportaal.nl, bekijk onze schade pagina voor meer informatie over het melden en afhandelen van schades.
Heeft u schade of moet u gevoelig gegevens delen? Bel ons dan op 024 - 366 56 97
Belangrijk: Momenteel is het niet mogelijk om schades te melden of af te handelen via Whatsapp. We vragen u om geen informatie over uw gezondheid of over de gezondheid van een verzekerde in het geval van letselschades naar ons te versturen via Whatsapp. Dat heeft te maken met uw privacy. Voorbeelden van gevoelige persoonlijke informatie:
- Informatie over uw gezondheid of de gezondheid van een verzekerde.
- Uw rekeningnummer(s), creditcardnummer(s), enzovoort.
Heeft u bijvoorbeeld letselschade? Meld dit dan via de telefoon en niet via WhatsApp. De klantenservice is telefonisch te bereiken op 024 - 366 56 97
We sturen u nooit ongevraagd een bericht via WhatsApp
We gebruiken WhatsApp alleen om antwoord te geven op vragen die via WhatsApp gesteld worden. Krijgt u zomaar, zonder zelf een verzoek te hebben ingediend, een WhatsApp bericht van Bovag Autoverzekering? Dan is Bovag Autoverzekering niet de echte afzender. Dit kan dan een vorm van phishing zijn. Reageer niet op dit bericht en neem direct contact met ons op.
We verwerken en bewaren de gesprekken
De gesprekken die u via WhatsApp met ons heeft, worden na 90 dagen automatisch gewist door Whatsapp. De gegevens die u via Whatsapp heeft gestuurd om een verzekering te sluiten of wijzigen bewaren we wel in onze administratiesystemen. Dat doen we onder andere om onze afspraken met u vast te leggen en u goed van dienst te kunnen zijn. Deze gegevens gebruiken we voor:
- Zowel het afsluiten van nieuwe verzekeringen als het aanpassen van bestaande verzekeringen;
- Trainingsdoeleinden, coaching en het verbeteren van onze producten en processen;
- Het uitvoeren van analyses.
U bent akkoord met de voorwaarden van WhatsApp
Gebruikt u WhatsApp om berichten naar ons te sturen? Dan gelden hiervoor de gebruiksvoorwaarden en het privacy beleid van WhatsApp. U heeft daarvoor de algemene voorwaarden van WhatsApp geaccepteerd. Gegevens kunnen door WhatsApp in de Verenigde Staten worden verwerkt. We hebben maatregelen getroffen om uw gegevens zo goed mogelijk te beveiligen. Ons Privacy Statement is van toepassing tussen u en ons, echter zijn we niet verantwoordelijk voor de gegevensverwerking van WhatsApp.