Hoe pik je klanten met slechte bedoelingen eruit? En hoe zorg je ervoor dat een vervelende confrontatie met een agressieve klant niet escaleert? Voor dit soort situaties heeft Innovam twee praktische trainingen ontwikkeld. Speciaal voor baliemedewerkers én voor ondernemers of managers die hen aansturen.
Omgaan met criminaliteit en agressie
Niet iedereen die aan je balie verschijnt, heeft de juiste intenties. Iemand kan boos zijn, agressief of van plan fraude te plegen. Eerder berichtten we bijvoorbeeld over de manier waarop je oplichting tijdens een proefrit voorkomt. De basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ leert jou en/of je baliemedewerker klanten met slechte bedoelingen te herkennen en om te gaan met agressie.
De-escaleren kun je leren
De verdiepende training ‘De-escaleren kun je leren’ gaat verder in op het herkennen van dreigende situaties en de juiste manier van handelen hierbij. Deelnemers oefenen onder begeleiding van specialisten met het ombuigen en begrenzen van emotie en agressie. Deze tweede training is voor mensen die de basistraining ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ hebben gevolgd of ervaren baliemedewerkers, managers of ondernemers.
Aanmelden
De training ‘Omgaan met criminaliteit en agressie’ vindt plaats op 6 oktober 2020. Aanmelden kan via de website van Innovam. De verdiepende training ‘De-escaleren kun je leren’ is op 7 oktober of 24 november 2020. Aanmelden kan hier.