Op 26 juni 2018 werd tijdens het Nationaal Dealerholding Event de 14e editie van de Aumacon Dealerholding Top-100 gepresenteerd. Uiteraard was Bovemij als sponsor wederom bij dit evenement aanwezig.
Stern Groep op nummer 1 en 9 nieuwkomers in de Dealerholding Top-100
De belangrijkste conclusie uit het onderzoeksrapport: de machtstoename van de grootste Nederlandse dealerholdings is onstuitbaar. De 10 allergrootste autoholdings namen vorig jaar bijna 31% van de totale autoverkoop voor hun rekening. Daarnaast klom het totale marktaandeel van de Top-100 vorig jaar naar 74,6%; voor de resterende circa 300 autodealers is er dus nog slechts
een kwart van de markt te verdelen.
Andere highlights uit het rapport:
- De Stern Groep staat soeverein op nummer 1.
- Van Mossel, op nummer 2, heeft veruit de meeste auto's verkocht per verkoopvestiging.
- De Dealerholding Top-100 kent 9 nieuwkomers, waarvan Mercedez-Benz Ford-Dealer Baan Twente de hoogste nieuwkomer is op plek 44.
Meer weten? Bekijk dan het persbericht op Aumacon.nl.
Hanneke Hoogweg, directeur RDC, over de veranderende rollen in de automotive
Een van de sprekers tijdens het Dealerholding Event was Hanneke Hoogweg, directeur van RDC. Zij nam de aanwezigen mee in haar visie op automotive, en meer specifiek, over de rol die data heeft in de veranderende automotive keten. Haar belangrijkste boodschap: maak je keuze, voordat iemand anders voor jou kiest!
Wat Hanneke hiermee bedoelt, is dat je met de huidige ontwikkelingen goed moet bedenken wat je wilt zijn als retailer. Een consumentenmerk? Een excellente verkoper? Een aanbieder van excellente klantbeleving? Elke keuze vraagt om een andere kijk op je organisatie en andere data om jouw rol goed te kunnen vervullen. Om dit goed in te richten, zijn 4 fasen van cruciaal belang:
- Kennis van de klant
- Data strategie
- Data organisatie
- Data keten
Meer weten? Mark van den Eijnden, Senior Product Manager bij RDC, schreef hier een artikel over op LinkedIn.
RDC helpt je hier graag bij!
Als dataspecialisten en verbinders van de Automotive branche in de Benelux kent RDC als geen ander de ‘ongelezen’ regels van het spel; maar ook de (on)mogelijkheden van data, delen en beschermen hiervan. RDC biedt data en slimme applicaties aan de hand waarvan bedrijven in de automotive branche hun klanten sneller, beter en gerichter kunnen benaderen.
Benieuwd hoe RDC jou kan helpen? Neem dan snel een kijkje op www.rdc.nl.