Hoe meer bezoekers je website weten te vinden, hoe beter. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Met Google Mijn Bedrijf zorg je ervoor dat relevante informatie over je bedrijf wordt getoond bij lokale zoekopdrachten.
Heb je je locatie (vestigingsadres) nog niet geclaimd? Doe dat dan eerst! Heb je al een Google Mijn Bedrijf account? Maak hier dan zo goed mogelijk gebruik van. Naast de standaardinformatie zoals de openingstijden en telefoonnummer van je bedrijf, kun je op Google Mijn Bedrijf ook producten en diensten toevoegen. Op deze manier kan je bijvoorbeeld je aanbod uitsplitsen, net zoals je dat op je website doet.
Concreet in 8 stappen:
1. Claim je bedrijfsvermelding in Google. Weet je niet hoe dat moet? Kijk dan op deze pagina van Google.
2. Vul alle contactgegevens en openingstijden in en houd deze up-to-date.
3. Geef de juiste categorie aan.
4. Kies de juiste foto’s.
5. Vraag naar reviews en reageer hier ook op.
6. Creëer met regelmaat een nieuwe post.
7. Maak het resultaat van Google Mijn Bedrijf inzichtelijk.
8. Voeg producten en diensten toe.
Verder optimaliseren?
Je bent nu al een heel eind, maar het kan natuurlijk nog beter. Als je écht de kneepjes van het vak wilt leren, kun je je inschrijven voor de webinar van BOVAG op woensdag 17 juni. In een uur tijd word je helemaal bijgepraat, kun je vragen stellen en krijg je tips van Google. Aanmelden kan via de website van BOVAG.