Snel en overzichtelijk je bedrijfszaken regelen: op mijnOndernemersportaal kan het. Maar ken jij alle mogelijkheden van het portaal al? Om je zo goed mogelijk op weg te helpen, lichten we elke keer een functionaliteit uit. Vandaag: het voorspellend model.
Welke klanten zijn binnenkort toe aan een nieuwe auto? Ons voorspellend model laat je dit eenvoudig zien. De handige salestool die speciaal ontwikkeld is voor onafhankelijke autobedrijven toont auto’s van klanten die binnenkort vervangen worden – met meer dan vijftig procent zekerheid. De eigenaren daarvan zijn dus mogelijk toe aan een nieuwe wagen. Een uitgelezen kans om hen te benaderen!
Hoe werkt het voorspellend model?
Het voorspellend model toont gegevens van klantenauto’s die binnenkort vervangen worden. Denk aan het model en kenteken, de datum van de laatste keuring en hoe lang je klant de auto al bezit. Maar dat is niet alles. Ook koppelt het model maximaal drie geschikte auto’s uit jouw voorraad aan de klant. Dit kan je helpen bij het benaderen van de klant.
Staat er geen geschikte vervangende auto in jouw voorraad? Wijs de klant dan op de mogelijkheid om een zoekopdracht te plaatsen. Dan hoeft de klant niet zelf te zoeken en niet zelf contact op te nemen met verkopers. Zo blijf jij in de lead!
Geef een reactie op de voorspellingen
Let op: de tool toont alleen nieuwe voorspellingen als je feedback geeft op de eerder voorgestelde auto’s. Hoe doe je dat? Door bij de voorspellingen aan te geven of je de klant benaderd hebt, en of deze geïnteresseerd was. Zo gebeurd!
Handige voorbeeldmail
Hoe je contact opneemt met een klant, dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf. Maar om het je makkelijk te maken hebben we al enkele voorbeeldmails voor je klaargezet. Naam en e-mailadres invullen, verzenden, en het eerste contact is gelegd. Wie weet zet het je klant aan tot nadenken, of tot actie!
Makkelijk klanten behouden
“Stel dat je vier klanten mailt met een aanbod”, legt accountmanager Nienke Ottens voor. “En eentje reageert. Dan heb je met weinig inspanning toch weer een klant langer aan je verbonden. Op lange termijn is dat altijd beter dan die ene auto die je verkoopt aan iemand van 200 kilometer verderop. Die zie je toch niet meer terug in je werkplaats.”
Bekijk direct jouw voorspellingen
Benieuwd welke van jouw klanten op zoek is naar een nieuwe auto? Bekijk dan direct jouw voorspellingen op mijnOndernemersportaal.nl.