Bovemij spijkert bij: zo verbeter je je positie op Google

Leads creëren is van groot belang voor ondernemers. Leads leiden tot sales, sales leiden tot omzet en omzet leidt tot brood op de plank. Waar je een potentiële klant vroeger fysiek in de winkel aansprak, gebeurt dit nu vaak online. In ons webinar Succesvol online verkopen bespraken we dit al, maar nu duiken we er nóg dieper op in. Onderwerp van vandaag: je positie verbeteren op Google.

Het zal je niet verbazen: de meeste zoektochten beginnen op Google. Dus ook die naar een nieuwe auto. Wil je dat mensen jouw autovoorraad makkelijk vinden in de zoekmachine? Zorg dan voor een hoge positie in Google. Hoe? Dat leggen we je hieronder uit.

Maak kennis met SEO en SEA

De snelste en makkelijkste manier is online adverteren. Deze methode heet SEA (Search Engine Advertising), waarbij je betaald reclame maakt voor je producten in zoekmachines. Het nadeel van SEA is dat het resultaat niet blijvend is. Zodra je stopt met adverteren, verdwijnt je hoge positie in Google. Daarom is het slim om ook te investeren in SEO (Search Engine Optimization). SEO is een langetermijnstrategie voor meer websitebezoekers. Hieronder leggen we de verschillen tussen SEO en SEA uit.

SEA: specifieke advertenties maken

Een bekend SEA-programma is Google Ads. Met dit programma kun je handig inspelen op het zoekgedrag in jouw regio. Dat doe je door veelgebruikte zoekwoorden aan je advertenties te koppelen. Hoe specifieker je je advertentie maakt, hoe beter hij aansluit op de zoekopdracht van een potentiële klant. Dit betekent dat je beter verschillende advertenties voor afzonderlijke producten kunt maken, dan één advertentie voor bijvoorbeeld al je occasions. Dit soort klussen leggen ondernemers ook wel neer bij een marketingbureau of freelance specialist.

SEO: schrijf populaire zoekwoorden in je webteksten

SEO is een goedkoop hulpmiddel om je website beter vindbaar te maken. Het belangrijkste is dat Google weet waar een tekst op je website over gaat, zodat ze die kunnen tonen als iemand op dit onderwerp zoekt. Dat bereik je door de meest relevante zoekwoorden van een tekst op strategische plekken in de tekst te verwerken. Bijvoorbeeld in de titel, de tussenkoppen of eerste alinea van je tekst. Je kan ook synoniemen gebruiken voor dit zoekwoord.

Het juiste zoekwoord vinden

Voor een goede toepassing van SEO moet je natuurlijk weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt. Er zijn verschillende programma’s die je daarbij kunnen helpen. Een bekende is de Zoekwoordplanner van Google. Kies nooit voor de zoekwoorden met de hoogste zoekvolumes. Die zoekwoorden worden zo vaak gebruikt, dat je de concurrentie moet aangaan met veel andere bedrijven. Iedereen strijdt nou eenmaal om dat hoogste plekje in Google. Ga voor specifieke woorden voor jouw tekst, zodat je minder concurrentie hebt op bepaalde zoektermen.  

Nog een slimme manier voor meer online zichtbaarheid, is je voertuigen aanbieden op grote online advertentieplatforms, zoals viaBOVAG.nl. Hiermee maak je je producten in één klap zichtbaar voor een groot publiek.

Wil je meer tips om je online vindbaarheid te vergroten? Kijk dan ons webinar terug over succesvol online verkopen.

Aanbevolen artikelen

Bovemij Garagepolis: De slimme keuze in een dynamisch 2025 
Introductie Stellantis Autoverzekering bij Eurorepar Car Service dankzij nieuwe samenwerking met Bovemij
Kerstversiering in je showroom of werkplaats? Zo houd je het veilig!

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.