Basti Hansmann in AM top 25 verzekeringstalent!

AM, platform voor de professional werkzaam in de financiële dienstverlening, heeft dit jaar opnieuw een top 25 verzekeringstalenten samengesteld. Daarin is ook onze Basti Hansmann opgenomen. Basti werkt sinds 2018 bij ons, tegenwoordig als deskaccountmanager MKB-bedrijven.

Onderstaand artikel is geschreven door Annet van den Berg en te lezen op amweb.nl.

Na je studie ben je aan de slag gegaan bij Bovemij. Toeval of een bewuste keuze om voor de verzekeringssector te kiezen?
“Toeval. Ik zocht na mijn studie werk om geld te verdienen om misschien een reis te maken of zoiets. Ik ging hier tijdelijk aan de slag in de telefonische verkoop van abonnementen voor viaBovag.nl, een website voor Bovag-ondernemers waarop zij hun auto’s en andere voertuigen kunnen plaatsen voor verkoop aan consumenten. De werkzaamheden en het bedrijf bevielen me, al hadden mijn eerste werkzaamheden bij Bovemij niet veel met verzekeringen te maken. Ik ben gebleven. Het leuke aan Bovemij is dat we veel meer doen dan klanten helpen met verzekeringen. Uiteindelijk ben ik intern doorgegroeid naar de functie waar ik nu in zit.”

Wat houdt de functie van deskaccountmanager MKB-bedrijven in?
“Wij helpen de mobiliteitsondernemer met zijn onderneming, niet alleen met verzekeringen maar ook met andere producten. Bijvoorbeeld met viaBovag.nl, maar ook met mijnOndernemersportaal.nl met daarin slimme dataoplossingen voor de klant. Hij kan daar bijvoorbeeld zien wanneer zijn klant toe is aan een nieuwe auto, in welke mate hij de apk’s in zijn gebied verzorgt, waar nog potentie ligt en welke klanten bij hem zijn weggegaan. We helpen de mobiliteitsondernemer succesvol te ondernemen. Dat doen we met verzekeringen, maar niet meer alleen met dat; al blijven verzekeringen wel belangrijk natuurlijk.”

Je stond vorig jaar in de AM top 25 verzekeringstalent, omdat je een voorvechter bent van vernieuwing en ontwikkeling. Leg dat eens uit.
“Het is leuk om verder te kijken dan alleen naar verzekeringen. Voor elke verzekeraar geldt dat er meer uit valt te halen wanneer wordt gekeken naar hoe de onderneming van de klant eruit ziet en wat je nog meer voor hem kunt betekenen. Dat spreekt mij aan. Ik ben geen klassieke accountmanager die langsgaat bij klanten; ik doe alles het liefst telefonisch en digitaal om zo efficiënt mogelijk bezig te zijn. We merken dat we klanten zo sneller kunnen helpen. Achter mijn computer kan ik zien wat speelt en er direct over vertellen. Het mooiste is als de klant gelijktijdig is ingelogd en we alles kunnen doornemen, dat ik de klant direct kan voorzien van het antwoord dat hij zoekt. Wij sluiten aan bij het werk van de ondernemer, we helpen hem met geld verdienen. Mijn kracht ligt bij het voeren van het commerciële gesprek daarover.”

Hoe belangrijk vind jij innovatie voor de verzekeringssector? “Sowieso is het voor elke sector van belang om innovatief bezig te zijn, al dan niet om de concurrentie voor te blijven. Mijn functie is vanuit innovatie bedacht en daar valt meer uit te halen: we kunnen nog efficiënter bezig zijn en de dienstverlening beter aanpassen aan de behoefte van de klant.”

Waar zie jij jezelf over pakweg vijf tot tien jaar? “Ik ben nu bezig met het uitvoeren van het klantcontact, het ondersteunen van de ondernemers op uitvoerende wijze. Ik vind het leuk om door te groeien naar een beleidsfunctie. Om zelf strategieën te bedenken, plannen te maken om de markt te bewerken. Ik durf daar geen functienaam aan te hangen, maar van het uitvoerende deel naar beleid lijkt me interessant.”

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.