Tweeëndertig jaar werkt Arend van Oosten nu in de autobranche. Eerst bij dealerbedrijven en nu als financieel administrateur bij Autoschade Barendrecht. Hij verzorgt de administratie van vier schadebedrijven en een universeel garagebedrijf. Bovemij verzekert deze bedrijven al ruim twintig jaar.
‘Langetermijnrelaties vind ik belangrijk’, vertelt Arend. ‘Zeker als het gaat om verzekeringen. Ik wil zakendoen met iemand die ik vertrouw. Daarom ben ik al zo lang verbonden aan Bovemij. De accountmanagers hebben kennis van zaken en ik heb een vertrouwensband met ze opgebouwd. Natuurlijk zijn er weleens personele wisselingen, maar in al die jaren dat ik klant ben, heb ik hooguit vier verschillende contactpersonen gehad. Toch schrik ik soms als ik hoor hoe groot Bovemij is. Ze weten dat goed te organiseren. Want hoe groot het bedrijf ook is, het contact blijft persoonlijk. Dat is knap.’
Cyber Event
Een ander pluspunt vindt Arend de events die Bovemij organiseert. Bijvoorbeeld het Cyber Event in maart waar hij bij was. ‘Ik ga niet naar alle events, maar deze leek me nuttig. Er waren workshops over onder meer cybercriminaliteit en de AVG. Hoewel dat soort zaken niet direct iets met financiële administratie te maken heeft, werd ik toch wel behoorlijk met mijn neus op de feiten gedrukt. Er was bijvoorbeeld veel aandacht voor het omgaan met wachtwoorden en back-ups. Daar stak ik zowel privé als zakelijk veel van op.’
Niet geheel toevallig sloot Arend na het event een Cyberverzekering af via Bovemij. ‘Als je gehackt wordt, kunnen de gevolgen desastreus zijn. Een cyberverzekering biedt je financiële zekerheid, maar ook fysieke. Na een aanval krijg je experts op bezoek die je bedrijf zo snel mogelijk weer laten draaien. Een goede deal, maar hopelijk is het nooit nodig.’
Innovatief werken
Natuurlijk houdt hij ook de prijzen van andere verzekeraars in de gaten, maar een overstap is niet heel waarschijnlijk. ‘Bij sommige aanbieders ben je op korte termijn misschien iets goedkoper uit, maar is het heel onzeker of je na twee jaar nog steeds minder betaalt. Bovendien is de branchekennis van Bovemij uniek en doen ze veel aan klantenbinding. Door events te organiseren, maar ook door continu bezig te zijn met vernieuwing, zoals de introductie van mijnOndernemersportaal.’